Skupina G-7 bolo zduženie hospodársky najrozvinutejších krajín sveta. G-7 sa schádza od roku 1975 z iniciatívy vtedajšieho spolkového kancelára H. Schmidta a francúzskeho prezidenta V. Giscarda d´Estaigna na pravidelných poradách na úrovni hláv štátov. Predmetom jednaní boli najskôr finančné a menové otázky, postupne ďalšie aktuálne problémy svetovej ekonomiky a globálne politické a ekologické otázky. Skupina vznikla za účelom neformálnych rozhovorov a dodnes sa neinštitucionalizovala.

Euroskepticizmus označuje prístup k európskej integrácii založený na pochybovaní o idei jednotnej Európy. Szczerbiak a Taggart ho pôvodne definovali ako náhodnú a kvalifikovanú, rovnako ako priamu a nekvalifikovanú opozíciu voči procesu európskej integrácie (Taggart – Szczerbiak 2002).

Dopravná politika EÚ pomáha udržiavať dynamiku európskeho hospodárstva a rozvíja modernú sieť infraštruktúry. Tá umožňuje rýchlejšie a bezpečnejšie cestovanie a zároveň podporuje udržateľné a digitálne riešenia. Cieľom dopravnej politiky EÚ je zabezpečiť plynulý, efektívny, bezpečný a voľný pohyb osôb a tovarov prostredníctvom integrovaných sietí, ktoré využívajú všetky dopravné prostriedky (cestná, železničná, vodná a letecká doprava). Dopravná politika sa takisto venuje širokému záberu otázok súvisiacich so zmenou klímy, právami cestujúcich, ekologickými palivami, inováciami či s odstraňovaním byrokracie v colnom styku v prístavoch.

Neofunkcionalizmus je jednou z teórii integrácie Európskej únie. Teoretické základy vychádzajú z teórie funkcionalizmu, konkrétne z práce Davida Mitranyho.

Poľsko je parlamentná republika s predsedom vlády (premiérom) a hlavou štátu (prezidentom). Základom vládnej štruktúry je rada ministrov. Krajina je rozdelená na 16 vojvodstiev, ktoré do veľkej miery odrážajú historické regióny.